פרסום בגוגל – ניהול קמפיין מקצועי מול ניהול חובבני

למרות שלכאורה כל אחד עם שם משתמש בגוגל (כולל Gmail) יכול לקום יום אחד בבוקר ולהחליט שהוא מתחיל להריץ קמפיינים במערכת של גוגל, Google Adwords, הרי שרוב השוק היום נשלט על ידי חברות המפעילות קמפיינים עבור לקוחות באופן מקצועי.

לכאורה מדובר בתוספת תשלום מבחינת המפרסם שצריך לשלם הן לגוגל על כל לחיצה והן לחברה שמנהלת בעבורו את הקמפיין, אך העניין הוא שלרוב העסקים אין את היכולת לנהל קמפיין על בסיס יום יומי ובמקביל להמשיך את העסק : למרות כל האפשרויות האוטומטיות שגוגל מציעה למפרסמים מתחילים, הרצת קמפיין בצורה אוטומטית או בשלט רחוק ללא פיקוח הדוק ברמה היום יומית היא לרוב מתכון לאסון מכיוון שבאופן זה קל מאוד להוציא סכומים נכבדים של כסף ללא פיקוח על כמות הלחיצות, דבר שעשוי להתבטא בסופו של דבר בלחיצות יקרות מאוד או אחוז המרות קטן.

 גוגל אמנם מציעה ניהול קמפיינים לעסקים קטנים במאפשרת פרסום בגוגל בצורה אוטומטית המתבססת על בינה מלאכותית חכמה יותר, אך תוכנית זו זמינה רק במספר מוגבל של מדינות שישראל לא נמצאת ביניהן נכון לזמן כתיבת שורות אלו.

חברה מקצועית יודעת כיצד לעצב מודעות שמושכות את העין וקוראות לפעולה וליצור עמודי נחיתה אפקטיביים בעלי אחוזי המרה גבוהים, כך שמלבד כסף, הן חוסכות ללקוח גם לא מעט זמן ומאפשרות לו להמשיך ולהתמקד בניהול השוטף של העסק.

השאלה היא כיצד ניתן להבדיל בין חברה מקצועית לחברה לא מקצועית מבלי להפוך בעצמנו לעכברי מעבדה?

התחייבות לחוזה ארוך טווח – רצוי להימנע מחוזים דרקוניים אשר מחייבים את הלקוח להתחייבות של יותר מחצי שנה או שנה. חברה שבאמת יודעת איך דברים עובדים ויכולה לספק תוצאות בשטח לא תצטרך להשתמש בסעיפים כאלו כדי לשכנע לקוחות פוטנציאלים שהיא טובה.

בונוסים או תשלום קבוע? יש חברות שעובדות לפי בונוסים שונים על סמך עמידה ביעדים (לדוגמה, הקטנת העלות לכל לחיצה ב – 20%), אחרות עובדות לפי סכום קבוע. אין זה משנה באיזו שיטת תמחור אתם בוחרים, אלא חשוב יותר שהדברים יהיו מעוגנים בחוזה על מנת שהחברה לא תוכל פתאום לחזור בה במהלך תקופת ההתחייבות.

האם יש לחברה צוות עיצוב מקצועי? – חשוב לזכור שמעבר לניהול הקמפיין עצמו, קמפיין מקצועי בגוגל חייב להתבסס על עמודי נחיתה אטרקטיביים ומושכים את העין. לכן ישנו יתרון בולט לחברה אשר מעסיקה גרפיקאים מקצועיים ואנשי אופטימיזציה אשר יכולים לבנות עמודי נחיתה בעלי אחוזי המרה גבוהים במיוחד.

שקיפות – האם החברה מספקת נתונים מלאים אודות הרצת הקמפיין? האם היא מגדירה יעדים Google Analytics על מנת לקבל מידע מלא ומדויק על כל גולש שנכנס לדף הנחיתה או לאתר דרך הקמפיין? ללא שקיפות מלאה, קשה מאוד למדוד את הצלחת הקמפיין…

שותפי גוגל – Google Partners

הרבה מאוד חברות לניהול קמפיינים מתהדרות בתג "Google Partners" של Google Adwords. משמעות התג היא שלפחות אדם אחד באותה החברה עבר הסמכה על ידי גוגל בניהול קמפיינים ב – Adwords. תחת פרטי השותף יהיו לרוב רשומים פרטים כמו מדינות ושפות בהן הוא מעניק שירות,  תחומי פרסום וכן תקציב מינימאלי.

יש להסביר שרוב היתרונות בתוכנית הם דווקא כלפי חברת הפרסום עצמה : למשל, היא יכולה להפיק מבצעים או שוברי Adwords  ללקוחות ולהשתתף בכנסים שונים של גוגל, אך מבחינת הלקוח הסופי אין שום הבדל בין ניהול קמפיין בחברה שהיא שותפה לבין כזו שלא, אף על פי שחברה שותפה היא אכן חברה אמינה יותר שקיבלה את חותם האיכות של גוגל.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *