שיווק באינטרנט – כיצד קובעים מדדים ומטרות?

שיווק באינטרנט הוא שם כולל לכל אותם אמצעים בעזרתם ניתן להביא תנועה ממוקדת ואיכותית אל אתר האינטרנט שלכם, תנועה אשר בסופו של דבר תביא לכם לקוחות חדשים ותעזור לעסק שלכם למתג את עצמו גם במים הסוערים של הרשת.

מסיבה זו, חשוב מאוד להגדיר את היעדים של כל קמפיין שיווק באינטרנט כבר בתחילת הדרך. אין זה משנה אם החברה אליה אתם פונים מתמחה בשיווק במנועי חיפוש, שיווק ברשתות חברתיות או אפילו יצירה של רשימות תפוצה דרך דואר אלקטרוני, כל היעדים והמטרות חייבים להיות מוגדרים בחוזה העבודה מולה כדי שתדעו תוך כמה זמן היא מתעדת לעמוד ביעדים או להראות מגמת שיפור ברורה.

שימוש  בערוצי השיווק המודרניים המציעה הרשת ללא קביעת יעדים מוגדרים ומטרות כמוהו כניסיון לירות במטווח עם עיניים עצומות : כשאי אפשר לדעת מה הייתה נקודת הפתיחה ממנה התחלנו ולאן הגענו, קשה מאוד למדוד את היעילות של הקמפיין אפילו אם יש בידינו את כל המספרים הנתונים והטבלאות.

דוגמה ליעדים אותם אפשר לקבוע:

  • הגדלת התנועה האורגנית ממנועי חיפוש ב – 20%.
  • הבאת 100 מבקרים חוזרים לאתר תוך חודשיים דרך שיווק בפייסבוק
  • יצירת עשר מכירות מוצלחות תוך חודש דרך קמפיין ממומן ב – Adwords
  • יצירת רשימות תפוצה אורגנית של 2000 גולשים שירשמו דרך טופס באתר או אתרים שותפים תוך שלושה חודשים

כמו שאפשר לראות, כל היעדים שקבענו לעצמנו בדוגמה הזו הם יעדים מוחשיים שאפשר למדוד אותם באופן מוחלט או יחסי והם לא מדדים מעורפלים כלשהם.

מדידה ברשתות חברתיות

אחת המלכודות שאסור ליפול בהן היא מלכודת ניהול הקמפיינים במדיה חברתית : הרבה מאוד משווקים נוהגים למדוד את הצלחת הקמפיינים באמצעות מספר הלייקים או השיתופים אותם הם מקבלים על כל אייטם שפרסמו ברשתות חברתיות. אבל השאלה הגדולה היא מהי מידת המעורבות של הגולשים באייטמים. לדוגמה, האם הם מגיבים לאייטם או רק מסמנים עליו לייק, האם הם מבקרים בדף המקורי של האייטם באתר האינטרנט? כמו כן, לא פחות חשוב לבדוק האם יש עליה במספר הביקורים הכולל בדף עצמו על פני ציר הזמן. (ממש כמו באתר אינטרנט רגיל).

השוואת הערוצים השונים זה מול זה

עוד נקודה חשובה שיש להתעכב עליה הוא השוואת הערוצים השונים זה מול זה. לכאורה בכל ערוץ יש מושגים שונים וגישות שונות לשיווק, אך יש שתי דרכים עיקריות בעזרתן אפשר להשוות בין ערוצים שונים :

1.שימוש ב – Google Analytics – זהו הכלי העיקרי שכמעט כל חברת שיווק באינטרנט עובדת איתו כיום והוא מאפשר לה לרכז במקום אחד את כל המידע אודות כל הגולשים שמגיעים מאתר מכל ערוצי השיווק השונים. מהרגע שמגדירים יעד מסוים ב – Analytics כמו שליחת טופס, קל מאוד לדעת איזה ערוץ הוביל אל הכי הרבה המרות.

 החיסרון של השיטה הוא שאין מעקב אחר גולשים שלא מגיעים אל אתר האינטרנט, אלא מתקשרים עם העסק באופן אחר כמו למשל שליחת הודעה פרטית בפייסבוק.

2.מעקב ידני אחרי מכירות – זוהי אולי השיטה הכי מדויקת, אבל היא גם גוזלת לא מעט משאבים מכיוון שהיא דורשת שנציגי המכירות ישאלו כל גולש שאיתו נסגרה מכירה מהיכן הגיע אליהם. בסופו של יום כאשר מחלקים את סך כל ההשקעה בכל ערוץ שיווק במספר המכירות שנסגרו דרכו  (והשווי שלהן), קל יותר לדעת איזה ערוץ החזיר את ההשקעה בצורה הטובה ביותר.

 למרות זאת, היום יש בשוק כמה מערכות שמאפשרות להציג מספר טלפוני שונה בכל דף באתר או קמפיין חיצוני באופן דינאמי וכך להתאים בצורה קלה יותר בין כל ערוץ שיווק לשיחה הרלוונטית אליו.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *